13 Aralık 2017 Çarşamba
Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
Anaokulu Öğrencileri İçin Kutu Oyunlar Ürettiler
20 Aralık 2011 Salı 11:20

Anaokulu Öğrencileri İçin Kutu Oyunlar Ürettiler

Eyüboğlu Eğitim Kurumları 9. sınıf öğrencileri 10 haftalık bir süreçte anaokulu öğrencileri için kutu oyunları üretti. Her biri farklı temada hazırlanan oyunlar arasında Dünya Turu, Trafik, Hazine Adası, Lunaparkta Eğlence, Kelebek Avı gibi eğitici, öğret

Eyüboğlu Eğitim Kurumları’nda 9. sınıfta okuyan 105 öğrenci Design Technology ismi verilen Teknoloji ve Tasarım dersi kapsamında, 10 hafta içinde çocukların oynayabilecekleri kutu oyunları üretti. Temelinde bir problemi çözerek ihtiyacı karşılamak ilkesi olan Teknoloji ve Tasarım dersinde öğrenciler,  piyasada herhangi bir mağazadan alınabilecek bir oyunun aynısını tasarlamak yerine, olmayan ve bir anlamda ihtiyaç duyulan bir oyunu üretme anlayışını temel aldı.

Çocuklar büyürken çevre ile sosyalleşme şansından yoksunlar
Bilişim Teknolojileri ve Eğitim Koordinatörü Barış Yalçınkaya, proje öncesinde öğrencilerin çeşitli araştırmalar yaptıklarını ve oyunları buna göre tasarladıklarını belirtti. “Öğrencilerimiz önce Türkiye’de ne tip oyunların satıldığını inceledi, bir sonraki adımda ise kutu oyunlarının eğlencenin yanı sıra sosyal faydalarını araştırdı.” diyen Barış Yalçınkaya, öğrencilerin bu noktada çarpıcı sonuçlara ulaştığını belirtti. Buna göre günümüzde çocuklar özellikle şehir hayatında bilgisayar oyunları ve oyun konsolları ile vakit geçiriyor.  Öte yandan çocuklar, büyük şehirlerde spor alanlarının azlığından dolayı neredeyse hiç spor yapmıyor. Büyürken çevre ile sosyalleşme şansından yoksun olan küçük yaştaki çocukların  yaşıtlarıyla bir arada oynayabilecekleri keyifli masa ya da kutu oyunları ise yok denecek kadar az.

Anne babalar çocuklarının bilgisayar oynamasına göz yumuyor
Hazırlık sürecindeki araştırmaları bunlarla da sınırlı kalmayan öğrenciler, geniş kapsamlı bir saha araştırması da yaptı. Kolej öğrencileri; anne ve babalar, daha büyük çocuklar ve mağaza çalışanları ile hem anket hem de röportajlar gerçekleştirdi. Anket sonuçlarına göre piyasada 4-6 yaş çocuklarının oynayabilecekleri masa oyunu yok. Diğer yandan ailelerin %84’ü herhangi bir işle uğraşırken ya da misafir gelmesi durumunda daha rahat hareket edebilmek için çocuğunun bilgisayar ya da video oyunları oynamasına göz yumuyor. Öğrenciler bu araştırma sonuçlarından ve internet forumlarından konu ile ilgili hem bilgi, hem de kullanım ve satın alma alışkanlıklarını öğrendi. Bir masa oyununun nasıl eğlenceli hale geldiğini, rekabet faktörünü ve rekabetten kaynaklanan oyun sürekliliğini inceleyen Eyüboğlu Koleji öğrencileri araştırma sonucu elde ettikleri bilgilerle en sevilen temalar üzerine örnek projeler çizdi.


Oyunların malzemesini, kutusunu ve baskısını öğrenciler tasarladı
Gerekli malzemeler, dayanıklılık, güvenlik vb. konuları da içeren detaylı bir plandan sonra bilgisayarlı tasarım çalışmaları başladı. Bu çalışmalarda baskı teknikleri, renk ayrımı vb. matbaacılık kurallarına da dikkat edilerek hazırlanan oyunlar öğrencilerin tasarımını yaptığı özel baskılı kutu ve çantalara yerleştirildi. Ardından hazırlanan 105 oyun, Eyüboğlu Çamlıca İlköğretim Okulu Hazırlık Sınıfı öğrencilerine hediye edildi. Birbirinden renkli kutu oyunları minik öğrenciler tarafından mutlulukla karşılandı. Her biri farklı temada hazırlanan oyunlar arasında “Dünya Turu”, “Trafik”, “Hazine Adası”, “Lunaparkta Eğlence”, “Kelebek Avı” gibi eğitici, öğretici ve eğlenceli oyunlar yer aldı. Hazırlık sınıfı öğrencileri oyunları ilk olarak kolej öğrencileri ile birlikte oynadı.

Eyüboğlu Koleji öğrencileri ilerleyen süreçte anaokulu öğrencilerinin sınıf içerisinde hem sosyal paylaşımda bulunacakları hem de oynayarak öğrenecekleri farklı materyaller de hazırlayacak.
 

Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
ÜYE İŞLEMLERİ


A1Haber - Poldy İnsan Kaynakları